Sayfalar

12 Ocak 2011 Çarşamba

EVİMİZDEKİ İLK HAMSİ PİŞİRME DENEMESİ

Merhaba,
Başlıktan da anlaşılacağı üzere evde ilk defa hamsi pişirmeyi başardık.Başardık diyorum çünkü sağolsun benim  kociş olmasa, ben hayatta küçücük balıklarla uğraşmazdım.Fırında,tavada hatta tost makinesinde :)) temizlenmiş her türlü balığı pişiririm,ayy çok iddaalı oldu.pişirmeye gayret ederim en azından.ama hamsiii olmaz.evlendiğimiz günden bu yana hiç teklif bile etmedim hamsi alalım filan diye.Bizim evin beyide hiç çıtını çıkarmamıştı,ömrümün sonuna kadar böyle devam edecek sandım.takii o gün gelinceye kadar...


Hamsi alalım diye tutturdu.destek olsun diyede "geçen Orhan hocalarda yemiştik ben özlemişim hamsiyi" demeyi unutmadı.eee madem bu kadar istiyorsun tamam al ben elimi bile sürmem dedim.
geçmişimde hamsiyle kötü anım var o yüzden yokuşa sürdüm  bi müddet.bir zamanlar 4 arkadaş 1 kasa hamsi temizlemek zorunda kalmıştık.o günden sonra pişmemişine elimi sürmedim.
neyse akşama bizimki almış getirmiş balıkları bir bakarım kiiii temizlenmemiş.oturdu kuyruklarını,kılçıklarını bırakmak suretiyle temizledi.bu nasıl temizlemekse artıkk! biz böylemi gördük  annemizden.ahhh ahhh
elimi sürmeyeceğim dedim ama dayanamadım unlamasına yardım ettim birde salata yaptım.resimde gördüğünüz üzere nasılda özenli dizermiş miş miş...

Tarifi 
una batırılmış hamsiler, üzerine zeytin yağı gezdirilerek,tepsinin kenarları  kızarıp neredeyse yanana kadar fırında pişirilir. :)) :)) ellerine sağlık balböceğim....


çocuklara hamsiyi sevdirmek için,benim evde arasıra cıtrlak sesimle söylemekten çok hoşlandığım şarkının sözlerini de paylaşmak istiyorum;


HAMSİYİ KOYDUM TA TA TAVAYA
SIÇRADI GİTTİ HA HA HAVAYA
HAMSİNİN GÖZLERİ IŞIL IŞIL 
GECELERİ UYUYOR MIŞIL MIŞIL 


                                                                           O'na emanet olun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder